Felon

Hallå där ! Ikväll hade jag tänkt åka till min pappa och mysa med han och lillebror men de blev inte så , sen frågade älsklingen mig om jag vela vara med han och kevin . Så åkte dit , sen skulle vi åka iväg för älsklingen skulle äta . Så vi åkte först till max så åt han där , sen gick vi till hemmakväll för att hyra film men vi bestämde oss för att se en film som hans mamma redan hade hyrt , så köpte bara godis sen åkte vi hem igen.  Hon hade hyrt två filmer men vi valde att titta på Felon . Så det blev ytliggare en filmkväll , men mysigmysig! Filmen handlade iaf  om Wade Porter (Stephen Dorff) är en kärleksfull familjefar med lovande framtidsutsikter, som plötsligt förlorar allt när han av misstag dödar en inbrottstjuv i hemmet. Wade döms för dråp och får tillbringa de kommande tre åren i ett extremt tufft fängelse där samhällets regler har upphört att gälla. Wade tvingas dela cell med en ökänd massmördare (Val Kilmer), blir utsatt för brutal misshandel iscensatt av den sadistiske vaktchefen (Harold Perrineau) och inser att han står inför sitt livs strid. Han måste helt enkelt bli den tuffaste fången av dem alla om han ska överleva. För det som inte dödar dig gör dig bara starkare. Och i det här fängelset är det bara de starkaste som överlever...
Den var hur bra som helst !! Blev först arg när de slogs och hade sig , men sen vart de stunder när man blev så himla lycklig för att dom vart lycklig. Jag fick tårar !! De här var nog den bästa filmen jag sett på länge . Den berörde jätte mkt . Alltså om poliserna är så där störda på riktigt som de va i filmen så är de ju helt sjukt , fatta om man blir oskyldigt dömd som han nu blev , gud va hemskt de måste vara isf . Ni måste ju se filmen , jag tror att vem som helst kommer att gilla den här filmen .  Kan inte säga mer än att den va hur bra som helst !! Får lätt högsta betyg . En rekomendation . Nä nu är det iallafall snart dags att sussa ! Godnatt :)



Felon - filmen som berörde mig !

Kommentarer
Postat av: Shandie

Jag med :) Den är underbar. Tack för filmtipset! Den måste jag kolla in =)

2008-11-23 @ 02:14:02
URL: http://sharanda.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jättebra film...

2008-11-23 @ 20:29:02
URL: http://sajjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0