Hur dum får man bli egentligen ?

Och så var det måndag igen . Första lektionen skulle varit engelska men det blev inte så för då skulle vi ha ett litet klass samtal om det som hände förra veckan . Så där satt vi i en lite fin ring , typ alla utom hon som problemet började hos ... a men iallafall alla fick säga vad dom tyckte och tänkte . Sen när vi bildade mindre grupper , så skulle vi berätta om vad vi kom fram till och så . Så sa jag vad jag tyckte att de som inte pratar med resten av klassen borde försöka att ta kontakt och våga prata , för det är ju jobbigt om man ska försöka prata med någon som inte pratar tillbaks tyckte jag , för det är ju inte bara en part som ska försöka hela tiden , även fast dom kanske tycker det är jobbigt att prata med folk så måste man ju bjuda till lite , för annars tröttnar man ju på att försöka prata med den personen. Men då när jag säger det då får en av våra lärare nå damp anfall och gör värsta person angreppet mot mig , och jag blev helt paff . Hon stod och sa saker inför klassen om mig som hon inte hade en jävla aning om . Jag blev så jävla arg så tårarna börja rinna , så jag gick ut och smällde igen dörren efter mig . Sen efter en stund kommer hon ut till mig och ber om ursäkt . Och vet ni vad hon säger då , " Jag skulle också ha tagit illa upp om någon hade sagt så där till mig " . Men vafan säger hon så där då för ? hänger inte riktigt med där va ! gud helt stört. Så hela klassen blev typ helt sur på henne . Berättade även för min mamma och hon blev också helt till sig.  För innan hon sa saker till mig hade hon precis stått och sagt att hon inte ville berätta saker som folk sagt för det skulle peka ut folk , oså gör hon så där . Hallå dubbel moral ! Men i det hela så var fan det värsta att hon säger att hon också hade tagit illa upp om någon hade sagt så till henne . Åh damp.  Nu ska jag ta och plugga svenska , har prov imorrn :/ ... fast skulle vilja sova för jag har så himla ont i huvudet . hejhej så länge :)


Kommentarer
Postat av: Katya

vilken jävla lärare!!!

hur fan kan man göra så? ni borde typ prata med rektorn!

2008-10-22 @ 15:19:06
URL: http://katyas.blogg.se/
Postat av: Emma

svar : Det var faktiskt några i klassen som gick och prata med rektorn , som sen hade pratat med den här lararen.

2008-10-22 @ 22:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0