imparare l'italiano

Nu har jag pluggat ett bra tag , så kan ju hoppas på att lite har gått in i hjärnan. Det är rätt så många gloser vi ska kunna , men sen är det en massa verb som man ska kunna , sen böjs ju de . Så det är ganska mycket att hålla reda på i italienskan. Får panik att jag inte ska kunna något när jag väll sitter där och ska skriva provet , vill ju iallafall få vg fast helst ett mvg skulle sitta fint. Tur att jag slutar ett imorgon så att jag kan åka hem och plugga . Är så himla trött nu , men ska ta och lägga mig och läsa några sidor i min bok som jag knappt börjat på . Den är ju på engelska , sen nästa vecka ska vi skriva bokrecension på den så de vore ju bra om jag hade läst den . Funderar på att strunta i träningen imorgon och vara hemma och plugga ist . Men de får vi avgöra imorgon , det kanske känns som om det kan vara bra att träna imorgon . Även fast jag spelade match i helgen. Idag var vi hos skolsköterskan och vägde och mäte oss o greja . Jag fick mvg i min hälsa av henne . Sen va min vikt perfekt till min längd , så de kändes riktigt bra. Eftersom jag fick mvg så borde jag börja läsa min bok och sedan sov i hyffsad tid . Godnatt och sov gott!


in italy ! :D

Kommentarer
Postat av: Jossi

Fin blogg! :D

Hihi, bilden får mig att längta efter sommaren! ;D

2008-11-18 @ 14:48:22
URL: http://jossisplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0